Fazla kilolar hareketsiz yaşam tarzı ve sağlıksız beslenme alışkanlıkları nedeniyle çağımızın yaygın sorunlarından biri haline geldi. Bir noktadan sonra kilo problemi yaşayan insanlar ya sağlık sorunlarıyla ya da estetik kaygılarla karşılaşır. Ve bu aşamada kilo vermeye karar veriyor. Ancak doğru yapılmayan diyet bu kişileri hem saçlarından hem de sağlığından edebiliyor. Bu yüzden diyete başlamadan önce mutlaka diyetisyene başvurmanızı öneririz.
Bu yazımızda ise diyet süresince alımına dikkat etmeniz gereken vitamin, mineral ve doğal yağlardan bahsedeceğiz. Bu besinlerin alımı diyet süresince saç kaybını minumuma indirmek için oldukça önemlidir.
Protein
Protein hem sağlığımız hem de saçlarımız için oldukça önemlidir ve diyet yaparken kilo vermenizi kolaylaştıracak en önemli besin kaynağıdır. Yeterli miktarda ve öğünlere bölerek tükettiğiniz protein kan şekerinizi dengede tutarak tatlı krizlerinin önüne geçecektir. Günlük protein ihtiyacı kadınlarda ortalama 46 mg iken erkeklerde 56 mg’dır. Protein bakımından zengin ürünleri öğünlerinize ekleyerek bu ihtiyacı tamamlayabilirsiniz. Bu ürünler; yumurta, süt ve süt ürünleri, kırmızı ve beyaz et, balık vb. besinlerdir.
Demir ve Çinko
Demir ve çinko tüketimi de saç köklerinin diyet süresince zayıflamaması için son derece önemli minerallerdir. Kadın ve erkeklerin günlük ortalama demir ihtiyacı 18 mg olmakla beraber kadınlar için adet dönemlerinde bu miktar artış gösterir. Demir bakımından zengin gıdalar; kırmızı et, kabuklu yemişler, yeşil yapraklı sebzeler, domates, brokoli, portakal vb. besinlerdir. Çinko bakımından zengin ürünler ise et, deniz mahsülleri, soya fasülyesi, baklagiller vb. olarak sıralanabilir.
Doğal Yağlar
Diyet yaparken yağ tüketimini tamamen kısmak gerektiği algısı son derece yanlıştır. Vücudumuzun ve saçlarımızın doğal yağlara ihtiyacı vardır. Burada önemli olan yağı aldığınız kaynaktır. Sağlıklı bir şekilde doğal yağları almak istiyorsanız kuru yemiş, avokado,somon ve uskumru balıkları, keten tohumu vb. tüketmeye özen gösterin.
D Vitamini
D vitamini de saçlar için son derece gerekli vitaminlerdendir. Sağlıklı bir insanın günlük D vitamini ihtiyacı günlük 40 mikrogramdır. Ancak alınan D vitaminin aktifleşmesi için mutlaka az da olsa güneş ışığı almanız gerekiyor. D vitamini bakımından zengin gıdalar; somon, ton ve sardalye balıkları,yumurta, süt ve süt ürünleridir.